Hulk-acteur noemt Lula 'Avengers' voor het milieu uit kritiek op veranderingen in ministeries

De toegewijde acteur Mark Ruffalo, die leven schonk aan het personage Hulk in Marvel's 'Avengers'-serie, plaatste president Lula in een 'spannende situatie' door een oproep van congreslid Célia Xakriabá (Psol) opnieuw te plaatsen waarin hij kritiek uitte op PL 490, waardoor portefeuilles van Milieu en inheemse volkeren krijgen belangrijke verantwoordelijkheden, zoals het afbakenen van land en het bestrijden van ontbossing. De ‘Hulk’ provoceerde op Twitter en riep Lula op om de ‘held te zijn die zijn volk heeft gekozen’ en te strijden tegen het wetsvoorstel dat door de Kamer is opgesteld.

De post, op ironische toon gemaakt door de acteur die de Hulk speelt, zet nog meer druk op de regering-Lula om het project te veroordelen dat een bron van verdeeldheid is geweest onder haar aanhangers, waaronder de minister van Milieu, Marina Silva.

PUBLICITEIT

Sinds de Kamer van Afgevaardigden de PL heeft goedgekeurd die ‘het leegmaken van de macht uit de portefeuilles van Milieu en Inheemse Volkeren’ wordt genoemd, heeft president Lula te maken gehad met een vuurgevecht: aan de ene kant zijn er de afgevaardigden die vóór het project zijn en die de basis vormen. steun van de regering in het Congres – en dat de PT bestuurbaarheid nodig heeft. Aan de andere kant zijn er de ideologische vleugel en de milieubewegingen, die totaal gekant zijn tegen het wegnemen van de macht van Marina Silva en Sônia Guajajara.

Nu moeten we wachten op de scènes uit de volgende hoofdstukken…

* De tekst van dit artikel is gedeeltelijk gegenereerd door hulpmiddelen voor kunstmatige intelligentie, geavanceerde taalmodellen die helpen bij het voorbereiden, beoordelen, vertalen en samenvatten van teksten. Tekstinvoer is gemaakt door de Curto Nieuws en reacties van AI-tools werden gebruikt om de uiteindelijke inhoud te verbeteren.
Het is belangrijk om te benadrukken dat AI-tools slechts tools zijn, en dat de eindverantwoordelijkheid voor de gepubliceerde inhoud bij de organisatie ligt Curto Nieuws. Door deze hulpmiddelen op een verantwoorde en ethisch verantwoorde manier te gebruiken, is het ons doel om de communicatiemogelijkheden uit te breiden en de toegang tot kwaliteitsinformatie te democratiseren.
🤖

omhoog scrollen